Integrare prin comunicare AAC

La multi ani Sara!
2017-01-17
Sara are nevoie de voi!
2017-12-04
Afiseaza tot

Integrare prin comunicare AAC

Sunt deja patru ani de cand caut o solutie pentru ca Sara sa poata comunica.
Integrarea unui copil non-verbal prezinta in Romania o provocare din toate punctele de vedere…
Sara are motricitate fina deficitara, deci nici vorba de limbajul mimico-gestual (iar limitarea acestui limbaj este sine de intles pentru ca interlocutorii vor putea fi doar cei ce stiu acest limbaj, deci nici vorba de a putea fi integrata in gradinita) iar PECS-ul este o susrsa nesecata de frustrare din prisma faptului ca Sara nu avea rabdare sa caute in 100 de cartonase unul care sa ilustreze ce isi dorea sa comunice, iar interlocutorul ar trebui nu numai sa fie prezent langa ea pentru a vedea cartonasul ci si sa ii cunoasca semnificatia, ceea ce din nou, in cadrul gradinitei este imposibil.

Dupa indelungi cautari,documentari si comparari de sisteme, citit mult despre AAC am gasit o solutie pe care am tradus-o, am modificat-o pe structura si logica limbii romane si am pesonalizat-o pentru Sara.

Acum mai bine de doi ani aveam prima versiune de AAC- Alternative Augmentative Communication cu care Sara reusa in terapie sa comunice…(multumim din nou Vera pentru tableta!)

Sara comunica cu AAC!

Posted by helpSaraMaria.ro on 14 Ianuarie 2015

Acum Sara are un IPAD echipat cu un AAC complet functional si pe care il foloseste atat in terapie cat si la gradinita. Sara reuseste astfel sa raspunda si sa comunice prin inetrmediul tabletei care este numele ei cati ani are, luni anului, ziua saptamanii, anotimpul si alte notiuni ce sunt asimilate in cadrul gradiniei.
Sara la terapie: https://www.facebook.com/helpsaramaria.ro/videos/964498700307125/

Sara are sapte ani si a reusit acum prima data sa fie parte activa in serbarea de la gradinita, ceea ce e fenomenal pentru mine, pentru eforturile depuse in toti anii acestia, pentru noptile nedormite in care citeam despre sisteme de comunicare alternativa,si despre impactul lor asupra calitatii vietii copiilor non-verbali…
A fost o munca extensiva sa pot sa transform practic tot ce era reprezentat in limba engleza si nu numai sa il traduc dar sa il personalizam pentru ea…insa eforturile au dat roade pentru ca Sara poate comunica!

Va spun sincer ca mi-au dat lacrimile cand Sara a apasat pe tableta prima data „te iubesc, mami” si apoi mi-a dat o imbratisare. Asta inseamna comunicare functionala si spontana!

Dar momentul de la serbare este peste orice alt moment legat de familie pentru ca se realizeaza comunicarea in comunitate!!! Asta e ceea ce imi doream, ca orice copil /adult sa o inteleaga pe Sara si comunicarea sa nu fie limitata la interlocutori ce cunosc imbajul semnelor sau semnificatia cartonaselor.
Avem repetitia poeziei in clasa si prezentarea oficiala la serbare.
Repetitii pentru serbare: https://youtu.be/Q8uTzSrS6XY
Prima data la serbare: https://youtu.be/dxeyjkLjCLM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *